.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در پي تداوم تغييرات مديريتي استان !
جابجايي مهره ها در شطرنج سياسي مازندران!
شمال نيوز: گرچه تغییرات، تحولات مدیریتی و انتصابات از حقوق قانونی و بلاشک استاندار مازندران است، اما با شناختی که از روحیه بالای نقدپذیری ایشان سراغ داریم و همچنین دغدغه خاطرشان برای تنویر افکار عمومی ، امیدواریم در این مسیر به کمک رسانه ها آمده و خود به بیان دلایل و بررسی تغییرات همت گمارند.

شمال نيوز: در چند روز گذشته شاهد تغییر در راس مدیریت تعداد قابل توجهی از شهرستانهای استان مازندران بوده ایم.
تغییری اساسی در بین فرمانداران مازندران که عکس العمل ها و اظهار نظرات بسیاری را در پی داشت.
شروع این تغییرات از چند صباح پیش با تغییر در فرمانداران نکا و میاندرود بود، پس از آن و در بازه زمانی کوتاهی به تغییر در فرمانداری های نور، محمود آباد ، بهشهر و ساری انجامید.
در این بین تغییر در سطح مدیریتی اداره کل امور روستایی و همچنین اداره کل سیاسی را نباید از نظر دور داشت.
اما آنچه که در این انتصابات توجه مردم، مسئولین، صاحبنظران، کارشناسان ، خبرنگاران و... را جلب می کند، جابجایی مدیران از شهرستانی به شهرستان دیگر است.
علي رجبي وندچالي كه فرماندار مياندرود بود، سرپرست فرمانداري نكا شد.
ذات الله زارعي که مدیرکل روستایی مازندران بود، عهده دار سرپرستي فرمانداري مياندرود شد.
رضا آزادي كناري از فرمانداری نکا به سمت مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري منصوب شد.
این پایان جابجایی های مدیریتی مازندران نبود.
در ادامه عبدالغديرمشايخي که فرماندار نور بود برای سرپرستی فرمانداری محمودآباد و جواد واحدي به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان ساري منصوب شدند.
محمد تقي نورزاد، معاون فرماندار بهشهر نيز با حكم استاندار مازندران، سرپرستي فرمانداري اين شهرستان را به عهده گرفت.
همچنين عباس حسين نژاد فرماندار سابق ساري بعنوان مدیرکل جديد دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مازندران منصوب شد، و محمد مهدي محمدي، كه پيش از اين عهده دار مسئوليت اداره كل سياسي و انتخابات استانداري بود به عنوان مشاور استاندار معرفي شد.
طبق شنیده ها و برخی اظهار نظرات این تغییرات به همین جا ختم نمی شود و این جابجایی ها در فرمانداری های آمل، چالوس، قائم شهر و جویبار و شاید چند بخش استان نیز خواهد رسید.
استاندار محترم مازندران در چند روز گذشته و طی جلسات مختلف تودیع و معارفه این جایجایی را امری عادی عنوان کرد و خواستار به حاشیه نکشاندن آن شد.
قصد ما هم از نگاشتن این چند سطر به حاشیه کشاندن این تغییرات نیست، اما جناب آقای استاندار پرسیدن سوال در جایی که برخی ابهامات وجود دارد و صورت مسئله را کمی گنگ می کند برای خبرنگاری که باید در این بین تنویر افکار عمومی نیز انجام دهد، گمان نمی کنم به حاشیه کشاندن ماجرا باشد.
نیک می دانیم چندماهی تا انتخابات ریاست جمهوری و همچنین شوراها نمانده است. مطمئناً ورود به عرصه انتخابات با توجه به جمیع جهات برای نظام مقدس اسلامی ما بسیار مهم است.
تغییرات در دولت دهم به ویژه در زمان تصدی جنابعالی به عنوان استاندار مازندران بسیار کم و محدود بوده است.
تجربه بالای شما در مدیریت در سطوح مختلف در استانهای متعدد نشان داد که بر ثبات مدیریتی ایمان دارید و آن را عملی می سازید. اما چه شد که در این زمان و با توجه به حساسیت های مختلفی که وجود دارد دست به این تغییرات که نه، دست به این جابجایی ها زده اید؟
اینکه گفته اید جابجا کردن فرمانداران از شهرستانی به شهرستان دیگر نشان از کارآمد بودن آنها دارد به راستی دلیلی قانع کننده برای این امر است؟
بیشتر احکام صادره نیز حکم سرپرستی بوده است که این نیز می تواند جای سوال باشد.
جناب آقای مهندس طاهایی
مازندران امروز مشکلات متعدد فراوان دارد که شاید پرداختن به آن در این چند سطر جایی نداشته باشد.گرچه مشکل مدیریتی یکی از مشکلات اساسی در استان مازندران به حساب می آید اما نسخه جابجایی مدیران نمی تواند نسخه ای شفابخش به این منظور باشد.
آنچه استان مازندران این روزها بیشتر به آن نیاز دارد آرامش در کنار تدابیری اصولی برای به سامان رساندن بسیاری از برنامه ها، پروژه ها و کارهای نیمه تمام در پایان عمر دولت است.
اینکه در این بین چه میزان فشارهای سیاسی باعث شده این تغییرات به وجود آید نیز منظر دیگری است که می توان به آن پرداخت.
شاید اگر چندماه پیش در برخی از شهرستان هایی که هنوز هم دست به تغییرات نزده اید، این مسئله را مورد بررسی قرار می دادید امروز نتایج اثربخش آن قابل لمس بود.
این سوالات بخشی از سوالاتی است که این روزها بسیاری از ذهن ها را به خود درگیر کرده است و شاید پاسخ های مختلف و متنوع شنیدن از کسانی که نباید پاسخگو باشند اذهان را دچار چالش کند.
گرچه تغییرات، تحولات مدیریتی و انتصابات از حقوق قانونی و بلاشک استاندار مازندران است، اما با شناختی که از روحیه بالای نقدپذیری ایشان سراغ داریم و همچنین دغدغه خاطرشان برای تنویر افکار عمومی ، امیدواریم در این مسیر به کمک رسانه ها آمده و خود به بیان دلایل و بررسی تغییرات همت گمارند.
شاید بیان استراتژی و دلایل تغییر و جابجایی مهره های مدیریتی استان به صورت روشن توسط استاد بزرگ شطرنج مازندران بتواند بسیاری از ابهامات را رفع و مردم، خبرنگاران و صاحبان اندیشه را با این تغییرات همسو کند.

• لاله انگورج تقوی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 2 بهمن 1391
چرا همش نقد می کنید .خوب ببینید تمام مشکلات استان حل شده تمام پروژه ها که به اتمام رسیده فقط و فقط مانده جابجایی مسولین ودوستان
سارا معروفی 2 بهمن 1391
طاهراٌ این تغییر و تحولات برای رد گم کردن می باشد ولی اگر این کار در بهار صورت می گرفت خیلی قشنگتر بود و به همراه طبیعت چهره مدیریتی استان نیز با پوسته ای جدید شکوفا می شد .
نا شناس 2 بهمن 1391
این مقاله کپی برداری از مقالات دیگر بود
خواننده 2 بهمن 1391
متاسفانه متن بسیار ضعیفی بود
خواننده 2 بهمن 1391
متاسفانه متن ضعیفی بود
نا شناس 1 بهمن 1391
... فقط یادمان باشد حضرت علی در مهدشت ها ویلاهای آنچنانی نداشت و تمام امرا و فرماندارانش ساده و بی ریا بودند و هیچکدام باغ ویلا نداشتند اما در ایران مد شده همه مدیران به سمت اشرافگری روی آورند اگر کمی فکر کنیم و یاد شهدا را بیاوریم در ذهنمان از همه این اشرافگری و تجملگرایی دور می شویم من برای مسئولین رفاه طلب متاسفم ظاهر و باطن خود را یکی کنید مردم تمام ویلاهای حومه جنگل و دریا را به اسم همه می شناسند پس مواظب باشید و تا زمانی که دست در بیت المال دارید خیانت نکنید به امید آنروز
کبک سفید 1 بهمن 1391
سرکار خانم انگورج شما توهین بزرگی به شطرنج بازان سیاسی کردید این کار را می گویند سر خود را بر زیر برف کردن اگر در فصل بهار این کار انجام می شد دیگر سری نبود در زیر برف پنهان شود و همه چیز اشکار میشد
نا شناس 2 بهمن 1391
به نظر من هیچ فرقی نمی کنه چون این افراد اصلا شاخصهای مدیریتی ندارند حالا می خواهد در نور با شند یا نوشهر در بهشهر باشند یا رامسر اصل مشکل این است که در انتخاب افراد برای این مسئولیتها شاخصهای مدیریتی لحاظ نمی شود و مدیری که سیاسی باشد هر جا باشد کار سیاسی می کند نه مدیریتی پس نباید هیچ جای نگرانی واجد داشته باشد .
لبیک 2 بهمن 1391
سلام کاش شما که به فکر استان هستید و دغدغه شما حتی از استاندار محترم هم بیشتر هست کاش به فکر سادگی چهره در عکس خود بودید . که از ظاهر میشه به اعماق اعتقاد و عقیده شما پی برد. در ثانی ما اگر به نام مردم رای و انتخابات به راه میاندازیم به این معنی است که به فلان کس اعتماد داریم و می تواند از طرف ما (مردم) تصمیم بگیرد. اگر قرار باشد که همه گان در اینجور موارد استانی و حتی کشوری بخواهیم با هم همه گزینه ای مصوب کنیم منبعد همه استان به عنوان مدیران ارشد و استاندار خود را منصوب کنند. من الله توفیق.
نا شناس 2 بهمن 1391
نمی دانم هر کس که مدیر می شود می شود همه کاره
عزیز من آقایی که می شوی مدیر یک اداره ، شما نه تنها همه کاره نیستی بلکه مسئولیتت بیشر می شود
بخدا همه روزی می میریم و باید پاسخ اعمالمان را بدهیم در قبرمان نمی توانیم بگوئیم استاندار فلان استان بودیم آنجا باید بگوئیم چه کردیم.
مدیر حکومت اسلامی اگر اسلامی باشد هیچ مشکلی نداریم و اگر مدیر ما شود حزب فلان حزب هیچوقت پیشرفت نمی کنیم .
اسلام یک حزب دارد و آنهم قرآن است و مقتدایمان نیز رهبرمان است که با پیگیری از رهنمودهای قرآن و پیامبران و امامان معصوم راهنمای ماست
آقای استاندار اگر بفهمد آقای ..... اصلاح طلب هست ریشه اش را خشک میکند و برعکس
جناب آقای دکتر رضائی همواره تاکید کردند که کلمه من باید به ما تبدیل شود تا کشور آزاد شود
یک حزب در واقع همان معنی من را می دهد . زمان جنگ فقط یاران مثلا اصلاح طلب یا اصولگرا بودند؟
نه همه مردم بودند و از همه پتانسیل ها استفاده می شد
بیئیم برای یک بار هم که شده درست تصمیم بگیریم و به قول آقای رضائی ما شویم و وضع کشور را سر و سامان دهیم
نا شناس 1 بهمن 1391
استاندار داره مهره های ...... را میچیند و برای انتخابات می خواهد نظر .... را لحاظ کند نماینده ها باید مواظب باشند
نا شناس 1 بهمن 1391
خوب وقتی مسئله یکی است معلوم است متون شبیه هم می شود. شاید این مسئله به دلیل نزدیک بودن دغدغه خاطر نگارندگان به یکدیگر باشد.
مهم این است که به همین مقالات مشابه هم کسی تاکنون پاسخ قانع کننده ای نداده پس تا می توان باید نوشت شاید کسی جوابی به این سوالات هرچند تکراری دهد.
از تمامی کسانی که در این خصوص ساکت نماندند سپاسگزاریم
خبرنگار 1 بهمن 1391
کمتر خبرنگار خانمی جرات میکند در این مورد بنویسد. احسنت.
نا شناس 1 بهمن 1391
مسئله ای که به ذهن متبادر می شود این است که این تغیرات سازمان دهی برای انتخابات است امامسئله دیگراین است که تغیرات رخ داده سبب گل آلودشدن جریان موجومی دشودواین کارتحقیق وتفحص ازاستانداری راسخت می کند
مهدی 1 بهمن 1391
میشه روزی استاندار به فکر کلاردشت بیفتد / کلاردشت شده منطقه جنگی سیل اومد استاندار قدمی برای کلاردشت وبر نداشت حتی مسولین شهرستانی کاری برای کلاردشت انجام ندادن چه دبهتر آنها هم بر کنار شوند
نا شناس 3 بهمن 1391
دوست ما مطب خوبی را اشاره کردند آخه یک مدیر چقدر باید از یک مسئول بیشتر حقوق بگیرد که باید یک ویلایی اینچنینی مثلا در مهدشت یا در کنار ساحل داشته باشد
ما برای پول یک ترم دانشگاه باید خودمان و خانواده را در گیر جمع آوری پول شهریه آنهم قرض گرفتن از عمو ودایی و ...همه بکنیم
نا شناس 3 بهمن 1391
میخواهی نامزد شورا بشی حاج خانم . رای میاری 100%
نا شناس 2 بهمن 1391
همه کسانی از بیت المال و جایگاه خود برای خود مال اندوزی می کنند نه می توانند آنرا همرا خود به قیامت ببرند و نه مردم آنها را می بخشند و نه خوداوند کریم از آنها می گذرد فقط اعمال بد خودشان را سنگین تر می کنند
من برای مجوز یک خط تولید هر کاری که باید می کردم انجام دادم ولی موفق نشدم ولی آقای ..... هم وام آنرا از دستان پر محبت استاندار دریافت کرد و هم بعدا اعلان ورشکستگی کرد و کارگران کمتر از 5 ماه به خانه رفتند و .... رفته پی کار خودش(خرید و فروش)شما به کسی که می خواهد صادقانه کار کند کاری ندارید باید ببینید طرف کیست
همین جابجایی های نادرست و کماردن های نادرست این سیستم را درست می کند
من حرفهای دکتر محسن رضایی را خیلی قبول دارم
دوای مدیران نالایق فقط اوست

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.